home sweet home

Nu sitter jag hemma i Klimpfjäll igen och det är vitt på backen. I går åkte jag hem från Vålådalen en vecka senare än beräknat. Hade resesällskap till Strömsund där Kenta skulle kliva av. Åt en jäkligt go burgare på Sibylla i Ström innan resan fortsatte. Hade tänkt stanna i Vilhelmina å dricka lite whisky å kika på Nioce Makers men i Dorotea bestämde jag mig för att skita i det å åka hem till Urax istället...han blev glad då han fick se mig:)

I måndags började jag å Latti med husgrunden till den nya skiduthyrningen. Å vilket helvete de va alltså...det mesta gick snett men det fixade sig tillslut. Latti som är en tidsoptimist beräknade att vi skulle va klar på onsdag men vi blev klara på fredag kl 16.00:) Det största felet var att den gamla delen av uthyrningen var sned..den lutade lite åt alla håll tror jag. Vi höll på i 1.5 timme innan vi fick ordning på "råskacken" eller va de heter....Ett annat problem va Lattis telefon som ringde hela tiden å han gatt springa iväg å göra en massa andra grejer så jag fick vara ensam långa stunder. Men tillslut fick vi till allt som det skulle vara:) Gårdagens jobb va roligast..lägga sista lagret med isolering..mäta,såga å dra fast skiten så de sitter:)
Grejerna som man använder för att hålla isoleringen på plats höll på ta slut så jag ringde till Latti å sa att jag behövde spikar som skulle räcka till 7 eller 8 stycken till. Kostas blev ivägskickad ner på byn å fixade detta. Han kom tillbaka med 20st spikar!! Jag ville ju ha 50-100 st!!! Jag blev helt förstörd....där kan man snacka om missförstånd..Latti trodde att jag behövde 7-8 spikar då jag egentligen behövde minst 40 hahaha men de vart bra ändå.....

På lördag drar älgjakten igång igen. Då ska jag verkligen gå in för att Urax ska få möta älg. En av hans kullbröder skällde älg igår och den hunden har inte varit i skogen på hela sommarn....

Kommentarer
Postat av: tomten.

Haha du fick uppleva en standard vecka på fastighetsavdelningen med andra ord.

2009-10-08 @ 19:07:08
Postat av: skumpan

när kommer fler uppdateringar?

2009-10-31 @ 17:25:57
Postat av: Mandy

Klimpen, ja tycker det går fördjävla trögt med den här bloggen!

2009-11-30 @ 20:53:24
Postat av: sponsrabamse.nu

kolla!!!

http://sponsrabamse.blogspot.com/

http://sponsrabamse.blogspot.com/

http://sponsrabamse.blogspot.com/

2010-03-28 @ 19:49:56
URL: http://www.sponsrabamse.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0