Hemma från Astrid Lindgren-landet

I lördags åkte jag å Robin ner mot Mariannelund. Vi stannade i Tandsbyn å sov hos Eva-Lis. Strax efter 08 dagen därpå så rullade bilen igen. Efter lite strul me vägval som gjorde att vi hamnade på en massa ko-stigar så kom vi fram strax före 19.00. Jag tittade direkt på valparna. Vi släppte ut dom 3 som jag hade att välja på för att studera lite närmare. Efter några minuter plockade jag bort en som inte va så intressant. Jag funderade en hel del på vilken jag skulle ta. En va väldigt fin å rätt lugn. Den andra va ganska rakt på å flängde runt......Jag bestämde mig för att sova på saken:)
Vi blev jaktsugna å Matts tog med oss på sina vildsvinsåtlar. Robin satt en kilometer från jag å Matts. Där vi satt så dröjde det knappt 10 minuter så började det prassla i skogen bakom oss. Grävling eller vildsvin? Efter en kvart kom det ut ett vildsvin på 60-meters håll...å en till...å en till. 3 fjolårsgaltar konstaterade Matts och sa att jag fick skjuta vilken jag ville när jag fick ett bra läge. Efter 10 minuter fick jag läget. Siktade bakom bogen å tryckte av. I samma sekund som skottet gick sprang grisarna därifrån. Från skogen hördes ett fasligt brakande. Vi satt kvar en stund i tornet och gick sedan fram å konstaterade att jag skjutit en lungträff....40 meter in i skogen låg den:)

I måndags valde jag valp.....valet föll på den finare å lugnare hunden:) Inget jag ångrar. Han är jättego å snäll.
På tisdag åkte vi hem. Vi startade 20.30 å var lovade på fika hos Lisa i Åsarna då vi passerade:) Strax före 07.00 va vi där. Kaffe,macka å ett microkokt ägg sen fick vi varsin säng å två timmars sömn medan Lisa tog hand om Urax....som fick se sin första,levande älg...åsså fick han lukta på spåren:)

Allt gick bra med hemresan.


Kommentarer
Postat av: Sofia

vilken sötnos!

2009-05-20 @ 23:51:46
URL: http://sofiamagdalenalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0