2:a plats i Duvedsrajden!

Efter Vasaloppet blev det inte så mkt vila. Måndagen va ju en självklar vilodag men på tisdag ställde jag mig på skidorna igen. Inte så länge utan mest för att värma upp kroppen för att kunna strecha ömmande muskler. Onsdag blev vilodag och ett ont knä som sväller upp ganska mycket under ett arbetspass. Inte så skönt.
Torsdag blev det stakning 7.5 km, gick jäkligt tungt i drevsnön.
Fredag blev det ett lite längre pass på 1.5 timme. Spåren va snabba så de va kul att åka:)

Igår va de dags för tävling igen, Duvedsrajden. Ett "sprintlopp" på 10 km i klassisk stil. Banan är platt så jag valde att köra utan fästvalla. Det blåste kraftig motvind på sina ställen så man hade kanske tjänat på att åka med fäste. På vissa ställen va de dåligt stavfäste också. Gick i mål efter 36.13 på en andra plats i motionsklassen. Efter målgång blev det en stunds bad på Holiday Club i Åre. Efter prisutdelningen åkte vi hem till Vålådalen igen och festade loss. Jag, Jimmy, Jonte å Kroken drog in till Åre och dansade sönder golvet på "Ko-klubben" :) En macka fick avsluta kvällen innan man kröp ner under täcket.

Idag tar vi det lugnt. Ute så snöar och blåser det....tur att man inte ska träna iaf:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0