I Klimpfjäll på visit

Efter 2 veckor i Vålådalen blev det tre dagars ledighet som passade perfekt för en hemresa. Jobbade 17-20 igårkväll så då hoppade jag in i bilen å satte av i full galopp (ja, de ä ju hästar under huven så) Resan gick bra, kom hem 00.55 så resan gick under fem timmar. Det klarar man nästan inte i dagsljus då de ä mycket trafik längs E45 å E14 men på natten är det lugnare. Från Hoting och hem lyckades jag köra om en bil:) och den jäveln slog inte av extralysena när jag hade kört om. Blinkade med bromslyset och satte på varningsblinkers för att han (förmodligen en äldre sådan eller ett fruntimmer) skulle fatta!

Nu sitter jag hemma vid köksbordet. 8 plusgarader och regn. Urax ligger ute på alltan å sover. Ska väl ta en promenad me han snart hade jag tänkt. Åker ner till Dalen igen på onsdamorron. Då är det 2.5 veckas jobb och sen en vecka ledigt för älgjakt...snäll och förstående chef man har:) Som mest under denna arbetsperiod har vi haft anläggningen full, ca 250 pers. 210 i restaurangen som mest då de va bankett efter kanske världens tuffaste marathon, Vertex Fjällmarathon. 43 km över fjället. Sista helgen i augusti är det fullt på stationen igen. 160 pers från Härnösands Stift och ca 55 pers från Åre Skidgymnasie....

Be at peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0