Paddeläventyr

Dagen började med frukost och en massa skitsnack som vanligt:) Efter det drog jag ner till Järpen och handlade lite och hämtade ut paketet. Skyndade hem igen å drog ut på skidorna. Solen lyste härligt och träningen flöt på bra. Kom hem igen efter 1.5 timme. Vid lunch började jag å Philip smida planer för hur vi skulle få eftermiddagen att gå. Det slutade med att vi drog till "hemliga stället" nere vid Vålån. Medan Fyhrern pratade i telefon så gjorde jag en eld, satte på kaffepannan å slumrade till en stund. När jag letade ved så fick jag syn på en kanot och sa det till Fyhrern. "jag hittade en kanot där uppe!" Nej fan gjorde du de? Vi gick och tittade på den lite och plötsligt så satte vi igång och gjorde paddlar. Philip sprang till bilen och hämtade silvertejp och vips så va 2 fina paddlar tillverkade:) Vi slängde i oss kaffet å slängde kanoten i ån och styrde kosan uppströms. Det var hur fint som helst. Stilla lugnt och soligt! En bit innan vi skulle vända neråt igen så blev de lite strömt så vi fick ta i lite grann. Min paddel börja knaka lite och strax efter vi passerat forsen så gick den av på mitten:) Nerströms gick som en dans och Philip stog upp där bak å sjöng:) Efter tre timmar va vi tillbaka, nöjda med dagen trots att vi bara skulle slappa å må som kungar!
Nu har jag ätit middag å sitter med tunga ögonlock och väntar på att säga gonatt. Imorrn drar jag å Fyhrern till Undersåker å tampas med uppförsbackarna!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0