Sol

Nu skiner solen i Vålådalen å träden gungar i vinden. I går va de regn å töväder men nu har det frusit till och blivit hårt.

Onsdagens tävling blev inte så bra. Tung bana som inte passade mig. Diagonalåkning ä inte min starka sida. Hade jag lagt lite tjockare fäste hade de nog gått lite bättre. Åkte in på en fjärde plats iallafall....av 6. De va ett jävla kaos när vi kom på plats. De va förseningar i nummerlappsutlämningen och ingen visste hur banan gick. Jag var inte anmäld av någon konstig anledning men det löste sig. På internet stog de att vi skulle åka 7.5 km men vi fick höra att de va 10 km som gällde. Första varvet va som vanligt en plåga och andra en transportssträcka för att på sista försöka ge det som finns kvar. I går när resultatlistorna kom så hade dom stoppat tiden efter andra varvet dom jävlarna....

I dag tog jag sovmorron till tio och ska valla upp skidorna inför helgens tävlingar. Tyvärr verkar det inte bli många deltagare. 6-7 pers kanske så det blir nog en träningstävling bara. I herrklassen startar jag, Oskar Svärd, Jerry Ahrlin, Jonatan Thoresson och Anton Sjöholm och damklassen blir det Jenny Hansson....förutom jag är det ju bara elitåkare med. Kroken ska komma hit i helgen men bara träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0