Säsongens första skidpass!

Joo idag va de skidåkning som gällde. Borstade av mina gamla Fischer-skidor och la på lite glidvalla, sen låg Stekenjokks vidder framför skidspetsarna:) Hade en fin sträcka på 2.35km med flack åkning, endast 2 långa slakmotor i slutet av varje vända. Här stakade jag fram i 1.5 timme. Så jävla gött! Första hundra metrarna kändes lite konstiga, ovant att se nånting sticka fram framför fötterna. Höll nästan på att sätta mig på röven det första jag gjorde:) Men sen gick allt som en dans. Lite småsten här och där men de gjorde inget. Det kändes bra i kroppen, inga muskler som blev trötta så de va ju bra. Formen borde inte vara långt borta. Blir väl lite annars när man börjar använda benen men de ska nog gå bra också. Imorrn planerar jag att åka upp dit igen och prova lite mer stakning och lite skate. Hoppas bara att vädret blir bra. Dom har ju lovat 5-10 minus och sol så jag håller tummarna:)

Skidspåret                            Gamm´skibena                   Saxån                                  Skidåkar´n
              

Kommentarer
Postat av: maydotter

uuuu, vad du e duktig!!

Själv höll jag på att avlida på min löprunda på 7 km.... =)

2008-11-12 @ 16:35:04
Postat av: Mini

Duktig du:) Syns vem du är släkt med:)

2008-11-15 @ 09:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0