måndag

Idag har jag pillat med bilen och fixat till handbromsen som blev galen i september. Än fast handbromsen inte va åtdragen så tyckte bilen det ändå. Problemet va nån liten plastgrej me kablar i som hoppat iväg på fel ställe men nu har mulle-mek fixat:) Efter det så sprang jag intervaller på elljusspåret. Först lite uppvärmning sen körde jag på. 10/3x2, 7/3x1, 5/3x1, 4/2x1, 3/2x1, 2/1x1, 1/1x1.....igår sprang jag också, då vart det en 23 minuters a3.

Jag sitter och spanar på internet efter bra jämthundstikar som kan tänkas ska ha valpar i vår. Ha hittat 2 intressanta, en i Dikanäs och en i Umeå. Jag studerar hur dom har skött sig på jaktproven och vilka moment dom fått höga poäng i. Sök, vilja att förfölja, ställande av flyende älg och ståndskall på upptagsplatsen tycker jag är viktiga moment. En hund med ett bra sök (storlek o tempo) har lätt att hitta älg. Tar dom upp 1-1.5 km bort så är älgen ostörd av jägaren och står oftast i upptaget. En hund med bra sök och vilja att förfölja visar också att den har jaktlust.

Kalle från Tony Pölder sport ringde idag angående skidorna. Han hade hittat 2 riktigt bra skidor som han hade plockat ut åt mig. Ett par med NIS-platta och ett par utan. Jag tog dom som saknade NIS-plattan. Blir spännande att se hur bra dom går. Kanske så bra att jag vinner en deltävling i ÖSK-skidan? Eller kanske Storlirennet?:) hehe drömma kan man ju göra:)

På måndag är det dags för service på bilen i Vilhelmina. Då ska jag hämta ut passet också som ligger på stationen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0