Jaktstarten avgjord!

Dagens väder va helt annat än igår. ca 4 minus och snöfall och tempen steg mer mot nollan.
Jag satsade på bra fäste inför dagens lopp då den sista 1.5 km är uppför. Banan kortades ner (3.25 km)pga lite sämre väder längre upp på fjället. De va faktiskt skönt:) Men lite synd att man inte visste det innan start så KANSKE man kunnat pressa sig lite mer....
Jag gick ut som första man och skulle jagas av alla andra...Micke gick ut ca 4 minuter efter och hann ikapp då det återstod ca 200 meter.
Oskar vann med 4 sek före Jerry. Anton trea knappt före Jonte. Damklassen vet jag inte riktigt hur det gick i och om dom tävlade...men Kroken spurtade ner Jenny iallafall...

De kändes rätt bra idag faktiskt. Jag hade bra fäste och kunde åka avslappnat. Ser framemot kommande tävlingar. 42 km klassiskt på lördag, 5 km skate på tisdag och 10 km skate på onsdag.

Gårdagens resultatlista va fel av mig....Oskar, Jerry, Jonte va på pallen i den ordningen...

Film från gårdagens tävling finns på denna adress....http://gberglund.blogspot.com
Finns även på www.youtube.com    sök på Vålådalen open

Ikväll bli de mys i puben...som i fredags å i går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0