ingen sol idag!

Väderspåarna på SVT hade fel. Man kan säga att solen lyste med sin frånvaro. Men vädret va ganska bra trots det, mulet och tempen låg på långkalsongs-gränsen (5 minus, eller hur va de Jonte?). Jag körde utan:) Jag började med att staka i 40 minter ( 9.4 km). Det kändes lika bra som igår men ja vart en gnutta trött i axlarna i första slakmotan mot Saxå-bron. Hade lite träningsvärk i kappmusklerna också. Sen bytte jag stavar och körde skate i ca 45 minuter. De vart lite problem med all sten men de gick bra ändå. Första kilometrarna med skate kändes väldigt obekvämt. Jag såg säkert som en gammgubbe. Höga fotlyft och flaxande armar:) Men sen vart de harmoniskt och bra. Så här bra har det aldrig känts i början på säsongen, det är en ren fröjd att åka när flåset finns där redan. Känns som att jag inte behöver andas:)

I eftermiddag kom mina skidor. Dom ser hemskt fina ut. Ska bli roligt att prova dom....när snön behagar komma!
I helgen är det tävlingspremiär på snö här i Sverige, Bruksvallarna. Tävlingarna direktsänds på internet så då ska jag sitta och heja för fullt. HEJA JONTE! HEJA KROKEN! GOGOGO:) Ja just de, höll ju på glömma. HEJA JERRY! HEJA OSKAR! HEJA JENNY!







Kommentarer
Postat av: Kråkan

Tjusiga skidor! Jag vill oxå träna skidor.. känns som snön aldriiig kommer.

2008-11-14 @ 22:03:52
URL: http://soderlundskan.blogg.se/
Postat av: Anton

Men jag då klimpen för fan!!!!

2008-11-17 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0