skönt med en pallplats!

I går va de skidtävling i Östersund igen. Deltävling 2 i ÖSK-skidan. Denna gången va de skate som gällde på ungefär samma bana som sist. Skillnaden den här gången va att vi visste att vi skulle åka 2 varv..förra gången åkte vi 3...

Jag å Lisa åkte från Vålådalen strax efter halv fyra. Min bil startade inte å inte heller Lisa´s så vi fick ta Jimmy´s istället. När vi kom till stan åkte vi till ett förråd som STAR har å där fick Lisa nåt supermedel på skidorna. På stadion anmälde vi oss och jag började testa skidor. Jag kom ganska snabbt fram till att Oskar´s skidor va snäppet bättre än mina trots att jag vallat dom med samma pulver. När starten gick tyckte jag att det gick rätt slött inne på stadion. Jag hängde med klungan tills det började gå mkt uppför, då släppte jag. Jag blev omåkt av en snubbe som jag tog rygg på. Efter all uppförskörning släppte jag ca 30 meter men kom i kapp inne på stadion och insåg att jag hade bättre skidor än snubben före. Lät han dra hela nästa varv tills det började bli utför igen in mot stadion då drog jag i från och kunde åka i mål som tvåa:)

Tisdagens tävling i Järpen blev inställd pga kyla men den körs på nu på tisdag istället. Nu på förmiddan har jag åkt 1.5 timme A1 klassiskt. Känns som att denna säsong kan bli rolig, har nästan aldrig kunnat åka A1 på skidor tidigare...förutom senare på säsongen:)

Heipa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

din hingst!

2008-12-11 @ 19:59:54
Postat av: Mini

De va inte illa micro!

2008-12-15 @ 11:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0